King Magazine för män
Detta är King Magazine
Det är väl dags att vi hedrar männen en smula och ger dem lite modeinfluenser också. Allt fler modemagasin för män har börjar rota sig och ett av dessa är King Magazine. Det är en modetidning som helt inriktar sig på den manliga målgruppen. Deras motto är att förmedla modenyheter och inspiration på ett sätt som varken är feminint eller macho. Innehållet tar inte bara upp stilar och kläder, utan ger många inblickar i manlig hudvård, inredning och ger tips på de bästa accessoarerna – något som män ofta uppskattar. Andra teman som tidskriften kretsar kring är resor, mat & dryck, bilar, musik och filmtips. Det finns också en hel del intervjuer att läsa mer av samt en shop där du kan beställa olika saker. E-butiken har lanserats eftersom man har märkt att de flesta besökarna letar sig fram på nätet och läser artiklarna från King, online.
Målgrupp
Tidskriften King Magazine har funnits med under drygt 10 år och målgruppen är främst grabbar i åldern 20-35 år som lever och verkar i storstadsregionerna. Tidningen ges ut i 12 nummer om
året och är således en månadstidskrift. Förvänta dig dock inget herrmagasin med utvikningsbrudar och nakna bröst. Inte heller tonvis med relationsknep för att tända din flickvän eller dylikt. Men
det är klart, några tips kan uppkomma då och då.
Redaktör och huvudkontor
Chefredaktören för King Magazine heter Claes Juhlin. Huvudkontoret ligger i Stockholm, där det drivs och sköts av Egmont Publishing. På redaktionen sitter både män och kvinnor och arbetar som stylister, bloggare och digitala genier. Det finns också en hel del PR-folk som är väl insatta i branschen.